PersianJudo Club for Persian Judoka in Global

8/28/2009

ميراسماعيلي: در جودو خدمت به پاي قدرت قرباني مي‌شود

ميراسماعيلي: در جودو خدمت به پاي قدرت قرباني مي‌شود
آرش ميراسماعيلي در نامه‌اي از عملكرد فدراسيون جودو انتقاد كرد. متن نامه او به شرح زير است: جودو به عنوان يك ورزش رزمي پرطرفدار از جايگاه ويژه‌اي نزد عموم مردم برخوردار بوده و همواره مورد حمايت اقشار مختلف است تا جايي كه روزي در زمره رشته‌هاي مدال‌آور براي ورزش كشور قرار داشت و افتخارآفرينان فراواني با سربلندي در دامان آن پرورش مي‌يافتند. در اين مسير با نيم‌نگاهي به گذشته و حال درمي‌يابيم هر گاه به خواستگاه كارشناسان و دلسوزان توجه نكرده و برخلاف جريان عمومي حركت كرده ايم، اين سرمايه ملي را به پاي منفعت قرباني كرده ايم كه محصولي جز ناكامي و شكست عايدمان نگشتهه و در نهايت سرافكنده براي ادامه مسير وامانده‌ايم. با آسيب‌شناسي اين فرآيند از منظر مديريت ساختاري به اين حقيقت درمي‌يابيم كه متاسفانه نگاه غيركارشناسانه و منفعت‌طلبانه در جودو رسوخ كرده كه فضاي حاكم بر آن را مسموم ساخته است. بديهي است در اين فضا قواعد بازي بر اساس شگردهاي سياسي طراحي شده و لاجرم نفاق، دورويي، ‌تزوير،‌معامله، ‌تطميع، ‌تساهل،‌ تسامع و .. شيوه سياسي گونه‌اي است كه اخيراً جودو ايران از كوران حوادث بي‌نصيب نمانده و هر از گاهي به سوژه داغ رسانه‌هاي گروهي مبدل شده كه آثار زيانبارش تا مدت‌هاي مديدي گريبان اين رشته المپيكي را فشرده است. متاسفانه تصميم‌سازان و تصميم‌گيران در اين بخش، طرح‌ريزي برنامه‌هاي بنيادي براي تقويت اين رشته را به فراموشي سپرده و فراهم آوردن شرايط براي ورود نخبگان و كارشناسان به بخش‌هاي مختلف اين مجموعه را ناممكن ساختند تا بدنه اين ساختار قهرمان‌پرور هر روز تهي‌تر از گذشته شود و چهره‌هاي نامدار جاي خود را به قهرماناني بدهند كه در رويدادهاي بزرگ نقش توريست را براي كشورمان ايفا كنند. در چنين فضايي برخي در تلاش هستند تا شكست‌هاي پياپي و نزول مداوم در رنكينگ جهاني و حذف بهت‌برانگيز تمامي نمايندگان ايران در مسابقات قهرماني جهان، عدم صداقت در موضوع جعل هويت ملي‌پوشان جودو به قصد صغرسني،‌ اعزام داور قضاوت‌كننده براي ورزشكار رژيم غاصب صهيونيستي در المپيك به مسابقات قهرماني جهان و دست آخر برخورد حذفي با منتقدان و كارشناسان از جمله بنيانگذاران و صاحبان جودو را با فرافكني همراه سازند و همه را جز خود مسئول و پاسخگو بدانند. در اين موقعيت است كه خدمت را به پاث قدرت ذبح مي‌كنند و تهمت و تخريب را نقل محافلشان؛ چرا كه اصل يا با من يا بر من، فصل‌الخطاب تعاملات فردي و گروهي‌شان شده و از اين رو به ناثواب علي‌رغم ارشاد و نصيحت نگارنده، عدول نكرده و در اين مسير كمر به نابودي اين رشته بسته‌اند. امروز به يمن تغيير و تحول در راس سازمان تربيت‌بدني، چشم اميد به اصلاح در جودو داريم؛ چرا كه با استمرار اين روند اميد به آينده جودو كشور توهمي نيست و بايد از هم اكنون قيد مدال‌آوري در مسابقات جهاني و المپيك را با حفظ همين سياست‌هاي كاري در اين رشته حداقل تا المپيك 2016 زد. آنچه حقير را به نگارش اين مرقومه واداشت ذكر كوتاهي از چنين فضاي است كه بر جودو حاكم بوده و اميد آنكه زمينه بهبود شرايط فعلي براي آينده جودو فراهم آيد، زيرا تنها راه نجات جودو رهايي از اين سيستم موروثي است. شرمسار ملت شريف و قهرمان پرور ايران هستم كه تنها دراين اوضاع اسف‌بار مي‌توانم پند و اندرزي از سوز دل براي اهالي جان خسته جودو بنويسم. شايد فرجي شود.

2 comments:

Anonymous said...

این قبیل نامه پراکنی ها که تماما منفی است بارها توسط آرش میر اسمائیلی تکرار شده. معلوم هم نیست کی قرار ه به این کار خاتمه بده

Anonymous said...

Why don't the Iranian Judo Federation and the politicians respect people like Arash who has brough alot of medals to Iran. Why don't we seperate religion and politcs from sport, that is a shame. We should be proud of people like Arash who have benefited to Iranian Judo so much.
A Judoplayer,

Followers