PersianJudo Club for Persian Judoka in Global

9/01/2009

مسابقات جهانی روتردام هلند

مسابقات جهانی روتردام هلند
تیم ملی ژاپن...........
تیم ژاپن مجددا به مقام قهرمانی جهان رسید ولی این بار زنان ژاپنی بودند که پرچمدار جودوی آن کشور شدند. ژاپن که بشدت مرد سالاری در آن رواج داشت و جودو نیز بر پایه اصول بیو مکانیک مردان شکل گرفت هیچوقت تصور نمیکرد که روزی تیم بانوان آن کشور آبروی تیم مردان آن کشور را در جودو حفظ کند.
هنوز در ژاپن بر روی گارد ژاپنی بشدت تعصب دارند و کسی حتی جرات این را ندارد که در مورد جودوی اروپائی حرفی بزند. تمرینات پرفشار و تمرکز بر روی یک تکنیک برای همه هر چند هر از گاهی شگفتی میافریند ولی از ژاپن انتظارات بمراتب بیشتر است.
نکته دیگر گارد تیم بانوان این کشور است. من به نحوه تمرینی تیم ملی بانوان این کشور دست رسی ندارم ولی گارد آنان را متفاوت میبینم. به این معنی که هم خطی حرکت میکنند هم دورانی و این نکته که هم ایستا و تک تکنیک هستند و هم در حرکت و پیچیده.
به معنی سادتر هم ژاپنی کار میکنند و هم اروپائی.
نکته مهم دیگر اینکه در اروپا سالهاست که بر روی بیو مکانیک بانوان فنون و تکنیکهای جودو از نو کلاف بندی شد و به خاطر تفاوت شکل فیزیکی اندام زن نسبت به مرد هر تکنیک را تغییردادند که در شکل همان تکنیک ولی در نحوه انجام آن تحولی ایجاد کردند.
تیم بانوان ژاپن نیز به از این متریال در مسابقات بطور مشهود استفاده میکرد.
..............................
تیم ملی کره جنوبی............
تیم ملی کره جنوبی بسیار دور از انتظار و با نتیجه بسیار عالی به کار خود در مسابقات پایان داد و در این مسابقات برای خود تاریخ با شکوهی بجای گذاشت.
پر تراکم ترین وزن در جودو وزن 66 -73-81-و هم اکنون 90 هم میباشد. کره جنوبی در تمام این اوزان مدال آور شد و 2 طلا یک نقره و یک برنز حاصل جودوی آنان بود که بسیار عالیست . و قهرمان قهرمانان تیمی مردان را با نتیجه شگفت انگیز از آن خود کرد..
..
همانطور که میدانید کره جنوبی به ژاپن بسیار نزدیک است و این فرصتی طلائی برای کره ائیهاست . نکته دیگر عدم تعصب آنان بر روی گارد ژاپنیست و در واقع آنان هر دو گارد را در برنامه خود دارند. نکته دیگر برای کره ائیها بودجه میباشد. در ژاپن بجز کمپانی اتومبیل سازی مزدا. اکثر اسپانسرهای جودو مثل تویوتا خودشانرا از جودو بیرون کشیدند. در کره جنوبی بخاطر سیاست گذاری تخاصمی با کره شمالی اگثر صنایع اسپانسر جودو هستند و جودوئی که در ژاپن رو به فراموشی میرود در کره جنوبی بسیار پویا و با شدت زیاد تمرین میگردد و بر تعداد جودوکاران روز بروز افزایش میابد.
کارنامه تیم ملی کره بسیار عالیتر از آن چیزیست که تصور میشد..
...............
تیم فرانسه............
تیم فرانسه با داشتن تدی رانر در فوق سنگین که یک پدیده جوان در جودو محسوب میشود. در مردان حرفی برای زدن نداشت.
تدی کسی که قرار بود از سال 2012 در مسابقات شرکت کند با داشتن استعداد پویا و برد در هر مبارزه خودش را در تمرینات نشان داد و بسیار زودتر از موعد وارد تیم ملی شد و بسیار خوب درخشید.
از قبل نیز پیش بینی میشد که وی طلای این مسابقات را به خانه ببرد. یک طلا و یک برنز در بانوان آن کشور بود تا فرانسه در جاییگاه سوم قرار دهد.
..........................
تیم هلند
..............
تیم هلند نیز با مسائل زیادی روبرو بود. ظاهرا این تیم ملی ایران نیست که با مشکلات زیادی روبروست هلندیها از این نظر بر ایران پیشی دارند..
فوق سنگین دنیس فن در خیس که مدال آور فیکس هلند بود قهر کرد و قسم خورد که دیگر پا به جودو نگذارد..برادر وی که فیکس یکصد کیلو بود ملیت خود را از هلندی به بلژیکی تغییر داد و از تیم ملی بلژیک وارد مسابقات شد و با واکنش شدید مطبوعات و مردم روبرو شد و از گردونه مسابقات بازماند.
مارک هازینخا فیکس مدال آور نود کیلو از جودو سال قبل طی مراسمی باشکوه از جودو خداحافظی کرد.
و در مجموع سه شانس قطعی مدال را از دست داد. ادیت بوش در بانوان مدال آور قطعی وزن هفتاد به قرعه بد روبرو شد و با آلور پدیده جدید در این وزن از کلمبیا روبرو شد و در ابتدای کار حذف گردید.
از طرفی چهره جدید در وزن صد کیلو هنک کارول و الیزایت ویلبوردس در 63 و ماریندا فرکرک چهره جدید در 78 کیلو بانوان بسیار خوب درخشیدند.
و هلند را به مقام چهارمی تیمی رساندند.
...................
تیم برزیل ..
تیم برزیل مثل یک شهاب در مسابقات ریو خوب درخشید و رفت و دیگر اثری در آسمان جودو از خود باقی نگذاشت..
................
تیم کوبا...
هر چند با دو نقره و یک برنز به مقام یازدهمی این مسابقات رسید ولی همچنان تیم قدرتمندی محسوب میشود که با مشکل نبود پدیده روبروست.
................
تیم ملی ایران.
.........
با تشکر
مهدی اصغری

1 comment:

cena said...

اقا مهدی این پستتون خیلی جذاب بود ولی به نظر شما گارد ژاپنی کارایش بیشتر نیست!گارداروپایی جودو رو خراب کرده شبیه کشتی شده فقط خدا رحم کنه که برای المپیک جودو رو حذف نکنن
به نظر من در همین مسابقات 2009 خیلی خیلی مسابقات شبیه کشتی بود و یک فن زیبای جودو رو ندیدیم
به امید اون روزی که قوانیین طوری تغییر کنند که جودو رو از این فلاکت نجات بدن

Followers